Мета: познайомити
учасників з основними тактиками поведінки у ситуації стресу, розвивати навички
саморегуляції та релаксації, підвищувати психологічну грамотність,формувати
орієнтацію на збереження свого психічного здоров’я, тренувати вміння досягати
емоційної рівноваги.
Обладнання: папір,
маркери, олівці, пластилін, ватмани, заготовки «Колеса балансу».
| 
№з/п | 
Зміст роботи | 
Час | 
| 
І. | 
Вступна частина 
1.1. Привітання. Назвати ім’я. Продовжити
  речення «Краще всього в житті мені удається...», передаючи м’який м’ячик по
  колу. 
1.2. Правила роботи групи.
  Учасники тренінгу проголошують і фіксують правила роботи, за якими
  працюватимуть на занятті. 
1.3. Очікування «Пісочний годинник» (На «піщинках» учасники записують, потім
  проголошують свої очікування від заняття. Закріплюють «піщинки» на верхній
  частині пісочного годинника). | 
5 хв. 
5 хв. 
10 хв. | 
| 
ІІ. | 
Основна частина 
2.1.Вправа «До межі» (мета – регуляція поведінки) 
Учасникам
  необхідно із заплющеними очима дійти до фінішу, який знаходиться від старту
  на відстані 5 метрів. Гравці повинні зупинитися тільки тоді, коли, на їхню
  думку, вони опиняться якнайближче до фінішу, але не можна переступати межу.
  Ведучий і кілька помічників стежать за рухом гравців , щоб вони ні з чим не
  зіткнулися і не збилися зі шляху. Переможцем гри стає учасник, який зупинився
  біля фінішу ближче всіх, але при цьому не заступив за межу.  
Сенс цієї
  вправи полягає у вдосконаленні регуляції поведінки і здійснення вибору в
  умовах ризику. Так, чим далі учасник пройде, тим більше ймовірність перемоги,
  однак і вищим є шанс заступити за лінію і зазнати поразки. Також дана вправа
  дозволяє обговорити життєві ситуації, коли одночасно присутні і бажання
  досягти успіху, і прагнення уникнути провалу . Після виконання вправи
  обговорення. 
2.2. Мозковий штурм «Знаходимо асоціації до
  слова стрес?» 
2.3. Вступне слово тренера.  
Тлумачний словник дає таке визначення
  стресу: «Сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі
  тварин і людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів
  (стресорів)». 
Проте, стрес – це індивідуальна реакція
  людини,яка може відрізнятися від реакції будь-якої іншої людини. В її основі
  лежить ставлення до певної ситуації, а також особисті думки й почуття.
  Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє
  відчуття і понизити рівень стресу. Отже, ваша реакція на ситуацію залежить
  від вас, від ваших думок, якими можна керувати.  
Організм кожної людини по- різному
  реагує на стрес. 
Пасивність. Вона виявляється в людини,
  адаптаційний резерв якої недостатній, її організм не може ефективно
  протистояти стресові. Виникає стан безпорадності, безнадійності, депресії.  
Активний захист від стресу. Людина
  змінює сферу діяльності і знаходить щось більш корисне для досягнення
  рівноваги, що сприяє поліпшенню стану здоров’я. 
Активна релаксація (розслаблення)
  підвищує природну адаптацію людського організму – як психічну, так і фізичну.
  Ця реакція найбільш дієва. Тому, коли ви попадаєте в стресову ситуацію
  необхідно вміти розслаблятися, щоб потім адаптуватися до даної ситуації,
  згрупуватись і діяти. 
Що таке стресостійкість: 
стресостійкість - можливість ефективно діяти в умовах стресу, 
стресостійкість - вміння розслаблятися і зосереджуватися в потрібний
  момент, 
стресостійкість - економне витрачання сил і швидке їх відновлення, 
стресостійкість - свобода і незалежність від обставин. 
2.4.Вправа «Ліпимо з пластиліну» (мета: зняття напруги, релаксація). 
Руками перетворити твердий пластилін на м’який та пластичний, створити
  символічну фігурку власного стресора. Обговорення емоцій, почуттів, відчуття
  напруги в руках під час ліплення і релаксація м’язів після виконання
  завдання. 
2.5. Вправа «Багато хто
  боїться...» (мета:
  розвивати впевненість у собі, перемегати власні страхи, зменшувати
  тривожність). 
Продовжити речення «Багато хто боїться... а я ні». 
2.6. Вправа «Зім’ятий
  аркуш» (мета: вчитися
  вирішувати проблеми, дивитися на них з різних сторін, діяти оптимально
  ефективно в умовах стресу, формувати впевненість у власних силах). 
На аркуші
  учасники пишуть свої цілі, розміщують їх по кутках кімнати. З іншого аркуша
  роблять кулю, яка символізує зусилля і ресурси кожного кравця. Кулю необхідно
  додмухати до своїх цілей. 
Після виконання
  обговорення. 
2.7. Вправа «Колесо балансу» (мета: профілактика синдрому емоційного
  вигорання, формувати вміння переключатися з однієї діяльності на іншу,
  гармонізувати різні життєві сфери).  
Учасники
  зафарбовують колеса балансу, аналізують, на які сфери їхнього життя
  затрачається більше енергії, які залишаються поза увагою. | 
10 хв. 
15 хв. 
10 хв. 
10 хв. 
10 хв. 
20 хв. 
10 хв. | 
| 
ІІІ. | 
Заключна частина 
3.1. Рефлексія  «Пісочний годинник». 
3.3. Підведення підсумків. | 
15 хв. | 
 



 
Немає коментарів:
Дописати коментар