Мета: познайомити
учасників з основними тактиками поведінки у ситуації стресу, розвивати навички
саморегуляції та релаксації, підвищувати психологічну грамотність,формувати
орієнтацію на збереження свого психічного здоров’я, тренувати вміння досягати
емоційної рівноваги.
Обладнання: папір,
маркери, олівці, пластилін, ватмани, заготовки «Колеса балансу».
№з/п
|
Зміст роботи
|
Час
|
І.
|
Вступна частина
1.1. Привітання. Назвати ім’я. Продовжити
речення «Краще всього в житті мені удається...», передаючи м’який м’ячик по
колу.
1.2. Правила роботи групи.
Учасники тренінгу проголошують і фіксують правила роботи, за якими
працюватимуть на занятті.
1.3. Очікування «Пісочний годинник» (На «піщинках» учасники записують, потім
проголошують свої очікування від заняття. Закріплюють «піщинки» на верхній
частині пісочного годинника).
|
5 хв.
5 хв.
10 хв.
|
ІІ.
|
Основна частина
2.1.Вправа «До межі» (мета – регуляція поведінки)
Учасникам
необхідно із заплющеними очима дійти до фінішу, який знаходиться від старту
на відстані 5 метрів. Гравці повинні зупинитися тільки тоді, коли, на їхню
думку, вони опиняться якнайближче до фінішу, але не можна переступати межу.
Ведучий і кілька помічників стежать за рухом гравців , щоб вони ні з чим не
зіткнулися і не збилися зі шляху. Переможцем гри стає учасник, який зупинився
біля фінішу ближче всіх, але при цьому не заступив за межу.
Сенс цієї
вправи полягає у вдосконаленні регуляції поведінки і здійснення вибору в
умовах ризику. Так, чим далі учасник пройде, тим більше ймовірність перемоги,
однак і вищим є шанс заступити за лінію і зазнати поразки. Також дана вправа
дозволяє обговорити життєві ситуації, коли одночасно присутні і бажання
досягти успіху, і прагнення уникнути провалу . Після виконання вправи
обговорення.
2.2. Мозковий штурм «Знаходимо асоціації до
слова стрес?»
2.3. Вступне слово тренера.
Тлумачний словник дає таке визначення
стресу: «Сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі
тварин і людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів
(стресорів)».
Проте, стрес – це індивідуальна реакція
людини,яка може відрізнятися від реакції будь-якої іншої людини. В її основі
лежить ставлення до певної ситуації, а також особисті думки й почуття.
Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє
відчуття і понизити рівень стресу. Отже, ваша реакція на ситуацію залежить
від вас, від ваших думок, якими можна керувати.
Організм кожної людини по- різному
реагує на стрес.
Пасивність. Вона виявляється в людини,
адаптаційний резерв якої недостатній, її організм не може ефективно
протистояти стресові. Виникає стан безпорадності, безнадійності, депресії.
Активний захист від стресу. Людина
змінює сферу діяльності і знаходить щось більш корисне для досягнення
рівноваги, що сприяє поліпшенню стану здоров’я.
Активна релаксація (розслаблення)
підвищує природну адаптацію людського організму – як психічну, так і фізичну.
Ця реакція найбільш дієва. Тому, коли ви попадаєте в стресову ситуацію
необхідно вміти розслаблятися, щоб потім адаптуватися до даної ситуації,
згрупуватись і діяти.
Що таке стресостійкість:
стресостійкість - можливість ефективно діяти в умовах стресу,
стресостійкість - вміння розслаблятися і зосереджуватися в потрібний
момент,
стресостійкість - економне витрачання сил і швидке їх відновлення,
стресостійкість - свобода і незалежність від обставин.
2.4.Вправа «Ліпимо з пластиліну» (мета: зняття напруги, релаксація).
Руками перетворити твердий пластилін на м’який та пластичний, створити
символічну фігурку власного стресора. Обговорення емоцій, почуттів, відчуття
напруги в руках під час ліплення і релаксація м’язів після виконання
завдання.
2.5. Вправа «Багато хто
боїться...» (мета:
розвивати впевненість у собі, перемегати власні страхи, зменшувати
тривожність).
Продовжити речення «Багато хто боїться... а я ні».
2.6. Вправа «Зім’ятий
аркуш» (мета: вчитися
вирішувати проблеми, дивитися на них з різних сторін, діяти оптимально
ефективно в умовах стресу, формувати впевненість у власних силах).
На аркуші
учасники пишуть свої цілі, розміщують їх по кутках кімнати. З іншого аркуша
роблять кулю, яка символізує зусилля і ресурси кожного кравця. Кулю необхідно
додмухати до своїх цілей.
Після виконання
обговорення.
2.7. Вправа «Колесо балансу» (мета: профілактика синдрому емоційного
вигорання, формувати вміння переключатися з однієї діяльності на іншу,
гармонізувати різні життєві сфери).
Учасники
зафарбовують колеса балансу, аналізують, на які сфери їхнього життя
затрачається більше енергії, які залишаються поза увагою.
|
10 хв.
15 хв.
10 хв.
10 хв.
10 хв.
20 хв.
10 хв.
|
ІІІ.
|
Заключна частина
3.1. Рефлексія «Пісочний годинник».
3.3. Підведення підсумків.
|
15 хв.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар