неділя, 6 жовтня 2013 р.

Тренінгове заняття «Основи стрес-менеджменту для лідерів»


Мета: познайомити учасників з основними тактиками поведінки у ситуації стресу, розвивати навички саморегуляції та релаксації, підвищувати психологічну грамотність,формувати орієнтацію на збереження свого психічного здоров’я, тренувати вміння досягати емоційної рівноваги.
Обладнання: папір, маркери, олівці, пластилін, ватмани, заготовки «Колеса балансу».




№з/п
Зміст роботи
Час
І.
Вступна частина
1.1. Привітання. Назвати ім’я. Продовжити речення «Краще всього в житті мені удається...», передаючи м’який м’ячик по колу.

1.2. Правила роботи групи. Учасники тренінгу проголошують і фіксують правила роботи, за якими працюватимуть на занятті.

1.3. Очікування «Пісочний годинник» (На «піщинках» учасники записують, потім проголошують свої очікування від заняття. Закріплюють «піщинки» на верхній частині пісочного годинника).


5 хв.


5 хв.



10 хв.
ІІ.
Основна частина
2.1.Вправа «До межі» (мета – регуляція поведінки)
Учасникам необхідно із заплющеними очима дійти до фінішу, який знаходиться від старту на відстані 5 метрів. Гравці повинні зупинитися тільки тоді, коли, на їхню думку, вони опиняться якнайближче до фінішу, але не можна переступати межу. Ведучий і кілька помічників стежать за рухом гравців , щоб вони ні з чим не зіткнулися і не збилися зі шляху. Переможцем гри стає учасник, який зупинився біля фінішу ближче всіх, але при цьому не заступив за межу.
Сенс цієї вправи полягає у вдосконаленні регуляції поведінки і здійснення вибору в умовах ризику. Так, чим далі учасник пройде, тим більше ймовірність перемоги, однак і вищим є шанс заступити за лінію і зазнати поразки. Також дана вправа дозволяє обговорити життєві ситуації, коли одночасно присутні і бажання досягти успіху, і прагнення уникнути провалу . Після виконання вправи обговорення.

2.2. Мозковий штурм «Знаходимо асоціації до слова стрес?»

2.3. Вступне слово тренера.
Тлумачний словник дає таке визначення стресу: «Сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі тварин і людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів)».
Проте, стрес – це індивідуальна реакція людини,яка може відрізнятися від реакції будь-якої іншої людини. В її основі лежить ставлення до певної ситуації, а також особисті думки й почуття. Змінюючи свої думки й реакцію, ви отримуєте можливість цілком змінити своє відчуття і понизити рівень стресу. Отже, ваша реакція на ситуацію залежить від вас, від ваших думок, якими можна керувати.
Організм кожної людини по- різному реагує на стрес.
Пасивність. Вона виявляється в людини, адаптаційний резерв якої недостатній, її організм не може ефективно протистояти стресові. Виникає стан безпорадності, безнадійності, депресії.
Активний захист від стресу. Людина змінює сферу діяльності і знаходить щось більш корисне для досягнення рівноваги, що сприяє поліпшенню стану здоров’я.
Активна релаксація (розслаблення) підвищує природну адаптацію людського організму – як психічну, так і фізичну. Ця реакція найбільш дієва. Тому, коли ви попадаєте в стресову ситуацію необхідно вміти розслаблятися, щоб потім адаптуватися до даної ситуації, згрупуватись і діяти.
Що таке стресостійкість:
стресостійкість - можливість ефективно діяти в умовах стресу,
стресостійкість - вміння розслаблятися і зосереджуватися в потрібний момент,
стресостійкість - економне витрачання сил і швидке їх відновлення,
стресостійкість - свобода і незалежність від обставин.

2.4.Вправа «Ліпимо з пластиліну» (мета: зняття напруги, релаксація).
Руками перетворити твердий пластилін на м’який та пластичний, створити символічну фігурку власного стресора. Обговорення емоцій, почуттів, відчуття напруги в руках під час ліплення і релаксація м’язів після виконання завдання.
2.5. Вправа «Багато хто боїться...» (мета: розвивати впевненість у собі, перемегати власні страхи, зменшувати тривожність).
Продовжити речення «Багато хто боїться... а я ні».
2.6. Вправа «Зім’ятий аркуш» (мета: вчитися вирішувати проблеми, дивитися на них з різних сторін, діяти оптимально ефективно в умовах стресу, формувати впевненість у власних силах).
На аркуші учасники пишуть свої цілі, розміщують їх по кутках кімнати. З іншого аркуша роблять кулю, яка символізує зусилля і ресурси кожного кравця. Кулю необхідно додмухати до своїх цілей.
Після виконання обговорення.
2.7. Вправа «Колесо балансу» (мета: профілактика синдрому емоційного вигорання, формувати вміння переключатися з однієї діяльності на іншу, гармонізувати різні життєві сфери).
Учасники зафарбовують колеса балансу, аналізують, на які сфери їхнього життя затрачається більше енергії, які залишаються поза увагою.


10 хв.













15 хв.



10 хв.



























10 хв.



10 хв.


20 хв.






10 хв.
ІІІ.
Заключна частина

3.1. Рефлексія  «Пісочний годинник».

3.3. Підведення підсумків.



15 хв.





Немає коментарів:

Дописати коментар