План
роботи шкільного клубу підприємництва «Фішери»
на
ІІ семестр 2012-2013 н.р.
№
|
Дата
проведення
|
Назва
заходу
|
Мета
заходу
|
1.
|
14.01.13
|
Майстер-клас зі складання договорів для власної фірми.
Вербальне та невербальне спілкування
|
Формувати навички ділового мовлення, толерантного
спілкування, знання економічних категорій: постачальники, рента, кредит
|
2.
|
24.01.13
|
Як впливає темперамент на вибір майбутньої професії.
Тренінг на визначення типу темпераменту. Прийом нових членів клубу
|
Дослідити тип темпераменту; як впливає темперамент на
вибір майбутньої професії
|
3.
|
25.01.13
|
Майстер-клас з виготовлення буклетів для власної фірми
|
Формувати вміння працювати з прикладними програмами для
створення економічних проектів
|
4.
|
Січень - лютий 2013
|
Компонування портфоліо власної фірми для проекту з
бізнес-планування “Бізнес-сіті”. Вправа “Світ професій”. Робота з блогом ШКП
|
Розвивати навички працювати з прикладними програмами для
створення економічних проектів. Розширити знання учнів про професійні вимоги
|
5.
|
01.02.13
|
Тренінг «Як складати бізнес план»
|
Сформулювати основні вимоги до бізнес-плану сучасної
фірми. Навчитись визначати вектори ведення бізнесу
|
6.
|
15.02.13
|
Турнірне змагання юних економістів “Роль рекламної кампанії в діяльності
фірми”
|
Систематизувати знання учнів про рекламу та роль реклами в
діяльності фірми, розвивати навички проактивності, критичного мислення,
підприємницького хисту
|
7.
|
22.02.13
|
Гра “Бюро працевлаштування”
|
Усвідомити алгоритм професійного самовизначення. Розвиток
проактивності та підприємливості
|
8.
|
25.02.13
|
Рекламна компанія для різних товарів. Як професія впливає
на людину. Гра “Подарунок”
|
Систематизувати навички підприємливості, креативності.
Обговорити найхарактерніші особливості деяких професій
|
9.
|
15.03.13
|
Канали розподілу власних товарів. Вправа «Туристичне
агентство». Вибір стратегії ціноутворення на підприємстві
|
Дослідити ефективність туристичної кампанії за даними
буклетів та відгуками споживачів. Вивчити економічні поняття “канали
розподілу”, “ціноутворення”. Навчитись обчислювати ціну на власний товар
|
10.
|
25.03.13
|
Фінансовий план компанії. Практична робота “Точка
беззбитковості”. Використання електронних таблиць для складання фінансових
звітів
|
Розвивати вміння учнів працювати в прикладних програмних
додатках та інтернет-блозі для виконання фінансових розрахунків
|
11.
|
12.04.13
|
Менеджмент на власному підприємстві. Дрес-код. Вправа
“Автопортрет”
|
Підвищити в учнів здібності співвідносити зовнішні
характеристики людей з професією
|
12.
|
19.04.13
|
Захист проекту з бізнес-планування “Бізнес-сіті”
|
Розвиток проактивності, креативності, підприємливості,
навичок критичного мислення через практичну діяльність
|
13.
|
26.04.13
|
Екскурсія на виробниче підприємство м. Чернівців
|
Систематизувати уявлення учнів про ведення власної справи
|
14.
|
06.05.13
|
Тренінг «Як перетворити мрію на мету, а мету - на
реальність»
|
Систематизувати алгоритм професійного самовизначення
|
Програма введення основ підприємництва у Чернівецькому ліцеї №1
Модуль І «Ваші
цілі в бізнесі. З чого почати»
Заняття №1
Тема: «Організація власної справи»
Мета:
Ознайомитись з поняттями юридична особа, статут, start-up. Змоделювати власне підприємство на реальному ринку. Навчитись обчислювати
початкові разові витрати власного підприємства. Систематизувати знання учнів
про альтернативні витрати, альтернативну ватрість, банківський процент. Формувати навички роботи в групі.
Формувати інтерес до самопізнання як до ключового аспекту в здійсненні
проектної діяльності. Створити атмосферу безпеки як основу подальшого розвитку
групи.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Задум. Вправа
«Протокол засновників підприємства». Робота в групах. Вибір виду діяльності
та організаційно-правової форми підприємства
|
15 хв.
|
Роздатковий
матеріал «Зразок протоколу»
|
2.
|
Створення
проекту статуту власної фірми. (На основі статуту клубу). Робота в групах.
|
15 хв.
|
Статут ШКП
|
3.
|
Обчислення
разових початкових витрат на основі запропонованого старт-апу та альтернатив
у формі банківського кредитування.
|
15 хв.
|
Шкала
ставок по кредитах різних банків
|
Заняття №2
Тема: «Фірмова назва. Властивості логотипу»
Мета:
Ознайомитись з вимогами до логотипу підприємства, поняттями «бренд», «фірмовий
стиль», «торгова марка». Розробити логотип для шкільного клубу підприємництва
та проект логотипу для власної фірми. Розвивати навички роботи в групі.
Формувати навички підприємницького хисту.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вивчення понять «логотип», «фірмовий стиль»,
«торгова марка». Вправа «Самореклама»
|
15 хв.
|
Посібники
«ділова активність», роздатковий матеріал
|
2.
|
Дискусія «Властивості логотипу»
|
7 хв.
|
Презентація,
проектор
|
3.
|
Розробка логотипу для ШКП. Коло ідей
|
13 хв.
|
Буклети
різних підприємств
|
Заняття №3
Тема: «Для чого потрібний підприємницький хист»
Мета:
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вправа «Оцінка впливу різних подій на бізнес»
|
15 хв.
|
Посібник
«Ділова активність»
|
2.
|
Тест на підприємливість. Успішні якості підприємця
|
15 хв.
|
Роздатковий
матеріал
|
3.
|
Мозковий штурм. «Проблема з цеглиною»
|
15 хв.
|
Посібник
«Ділова активність»
|
Модуль ІІ «Життєвий
цикл бізнесу»
Заняття №3
Тема: «Життєвий цикл
товару»
Мета:
Розглянути поняття «маркетинг», «життєвий цикл товару». Формувати знання про
економічний зміст понять продукт та товар, та різницю між ними. Систематизувати
знання учнів про ринок, типи ринкових структур. Розвивати навички роботи в
команді.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вправа «Цибулина маркетингу»
|
10 хв.
|
Роздатковий
матеріал
|
2.
|
Аналіз етапів життєвого циклу товарів
|
10 хв.
|
Проектор,
презентація
|
3.
|
Вправа «Чорна скриня. Властивості та життєвий цикл
мого товару»
|
20 хв.
|
Проектор,
презентація
|
Заняття №4
Тема: «Технологія
визначення переваг продукції над продукцією конкурентів»
Мета: Розглянути особливості різних конкурентних
стратегій, особливості стратегії "4-Р", систематизувати знання про
продукт та товар, типи ринкових структур, формувати навички конкурентоспроможності
та креативності, розвивати критичне мислення шляхом аналізу можливих
конкурентів на реальному ринку.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Презентація
«Конкурентні стратегії підприємств»
|
10 хв.
|
Проектор,
Домашня
заготовка
|
2.
|
Вивчення особливостей
стратегії «4Р»
|
10 хв.
|
Проектор,
презентація
|
3.
|
Моделювання
власної стратегії «4P». Робота в групах
|
15 хв.
|
Проектор,
презентація
|
Заняття №5
Тема: «Аналіз ринку»
Мета:
Вивчити поняття «сегментація споживачів», «ємність ринку», «ринкова
концентрація». Систематизувати знання учнів про типи ринкових структур,
еластичність попиту. Навчитись визначати тип ринкової структури на конкретних
прикладах. Розвивати навички підприємницького хисту.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вправа «Чого хочуть ваші споживачі». Рольова гра
«Продавці-Клієнти»
|
15 хв.
|
Картки
|
2.
|
Хто може бути моїм конкурентом? Вправа «Вікна
Джохарі для моєї фірми»
|
15 хв.
|
Проектор,
презентація
|
3.
|
Практична робота «Як пов’язані тип ринку та попиту»
|
15 хв.
|
Роздатковий
матеріал
|
Заняття №6
Тема: «Аналіз ринку»
Мета:
Систематизувати вміння учнів здійснювати класифікацію споживачів та конкурентів
за різними ознаками. Розвивати вміння працювати з ПК, прикладними програмами,
інтернет-ресурсами.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Розробка сегментування споживачів за різними ознаками
|
15 хв.
|
PC, Ms Word, Excel
|
2.
|
Створення діаграм можливих конкурентів
|
15 хв.
|
PC, Ms Word, Excel
|
3.
|
Робота з блогом. Діяльність ШКП України
|
15 хв.
|
PC, інтернет-ресурси
|
Заняття №7
Тема: «Виробничий план
фірми»
Мета:
Вивчити поняття «основні засоби», «амортизація», «собівартість». Навчитись
класифікувати предмети та засоби праці на змодельованому підприємстві.
Розвивати навички підприємницького хисту та володіння прикладними програмами.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вправа «Машинний час». Складання таблиці основних
засобів. Підрахунок вартості ОЗ
|
20 хв.
|
Роздатковий
матеріал
|
2.
|
Вправа «План приміщення»
|
25 хв.
|
PC, програми
для створення зображень
|
Заняття №8
Тема: «Фабрика іграшок»
Мета: Змоделювати стадії виробничого процесу. Формувати навички конкурентоспроможності та вмінь обчислювати доходи та витрати на виробництво. Розвиток креативності та підприємливості, впевненості, розуміння своїх сильних та слабких сторін.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Привітання «Привітаймося як ділові та
впевнені люди». Коло почуттів та очікувань.
|
5 хв.
|
Проектор,
презентація
|
2.
|
Вправа « Мої сильні та слабкі
сторони».
|
10 хв.
|
Проектор,
презентація
|
3.
|
Економічна гра «Власне підприємство з
виготовлення іграшок». Робота в групах з підручними матеріалами.
|
30 хв.
|
Проектор,
презентація, роз даткові та підручні матеріали
|
4.
|
Обговорення отриманих результатів,
власних спостережень та усвідомлень. Підведення підсумків. Завершальне коло
почуттів та вражень.
|
10 хв.
|
Проектор,
презентація
|
Програма профконсультування в ліцеї №1 на березень-квітень 2013р.
№
|
Тема
|
Дата
|
Консультант
|
1
|
Психологічний
зміст життєвого та професійного самовизначення.
|
7.03.13
|
Ткач Н.І.
|
2
|
Уміння
приймати рішення як складова структури професійного вибору.
|
15.03.13
|
Ткач Н.І.
|
3
|
Вчимося вирішувати проблеми.
|
22.03.13
|
Ткач Н.І.
|
4
|
Емоційне
ставлення до вибору професії.
|
5.04.13
|
Ткач Н.І.
|
5
|
Роль
життєвих цінностей у виборі професії.
|
19.04.13
|
Ткач Н.І.
|
Програма профконсультування в ліцеї №1
на листопад – грудень 2012 р.
№
|
Тема
|
Час
|
Консультант
|
1.
|
Вплив темпераменту на діяльність
людини та на можливий вибір професії. Діагностика типу темпераменту (за тестом Айзенка).
|
06.11.12
|
Мензак О.В.
|
2.
|
Як навчитися вчитися?
Визначення домінуючого профілю
особистості.
|
20.11.12
|
Мензак О.В.
|
3.
|
Як вибрати роботу до душі?
Карта інтересів. Диференційно –
діагностичний опитувальник інтересів (ДДО).
|
27.11.12
11.12.12
|
Мензак О.В.
|
4
|
Для чого ми обираємо професію?
Визначення основних мотивів вибору
професії.
|
18.12.12
|
Мензак О.В.
|
5
|
Типологія особистості а привабливе
професійне середовище (за Д. Голландом)
|
25.12.12
|
Мензак О.В.
|
Сценарій профорієнтаційних занять ШКП чернівецького ліцею №1.
Заняття №1 (06.11.12)
Тема: «Самопізнвння – шлях до успіху у виборі професії».
Мета: Ознайомлення
учасників з правилами роботи в групі. Формування інтересу до самопізнання як до
ключового аспекту в виборі майбутньої професії. Створити атмосферу безпеки як
основу подальшого розвитку групи.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Вступна бесіда
про поняття профорієнтації, та роль особливостей особистості на професійний
вибір та подальшу діяльність. Ознайомлення учасників з правилами роботи в
групі.
|
10 хв.
|
Плакат з
правилами
|
2.
|
Вправа
для розігріву «Наше спільне і
відмінне»
|
5 хв.
|
|
3.
|
Вправа
«Людина - професія»
|
10 хв.
|
|
4.
|
Вправа
«Мої якості»
|
25 хв.
|
Картку
кожному учаснику
|
5.
|
Обговорення.
Підведення підсумків.
|
10 хв.
|
Заняття №2
(13.11.12)
Тема: «Самопрезентація професійних та особистих якостей».
Мета: Навчання навиків та вмінь самопрезентації.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Обговорення
важливості вмінь самопрезентації та ведення переговорів в професійній діяльності.
|
10 хв.
|
|
2.
|
Вправа «
За склом».
|
15 хв.
|
|
3.
|
Вправа «Я
унікальний» або «Моя унікальна
професія».
|
25 хв.
|
|
4.
|
Обговорення,
підведення підсумків.
|
10 хв.
|
Заняття №3
(20.11.12)
Тема: «Справжні професіонали».
Мета: Ознайомлення з біографією відомих представників
професій.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Розігрів.Вправа
«Вулик»
|
10 хв.
|
|
2.
|
Виступи
учнів ( біографії відомих особистостей, представників різних професій)
|
40 хв.
|
Проектор,
екран
|
3.
|
Обговорення основних чинників які вплинули на вибір
професії.
|
10 хв.
|
Заняття №4
(4.12.12)
Тама:
«Профконсультація»
Мета: Ознайомити учнів з процедурою правильної побудови
особистих професійних планів, навчити учнів надавати деяку профорієнтаційну
допомогу своїм одноліткам.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Розігрів.
Вправа «Міжнародні привітання»
|
10 хв.
|
|
2.
|
Вправа «Профконсультація».
|
40 хв.
|
|
3.
|
Обговорення основних моментів вибору професії.
|
10 хв.
|
Заняття № 5
(18.12.12)
Тема: «Професійні ролі».
Мета: Дати можливість учасникам побути в ролі фахівця з
бажаної професії.
№
|
Зміст
|
Час
|
Обладнання
|
1.
|
Розігрів.
Вправа «Привітання представників різних професій»
|
10 хв.
|
|
2.
|
Вправа-гра
«На сцені як в житті»
|
40 хв.
|
Елементи
одягу різних професій
|
3.
|
Рефлексивний
відгук. Обговорення .
|
10 хв.
|
План роботи шкільного клубу підприємництва «Фішери»
на І семестр 2012-2013 н.р.
№
|
Тематика засідань
|
Час
|
Відповідальні
|
1.
|
Знайомство. Розробка Статуту клубу. Затвердження
плану роботи на І семестр. Вправа «Скульптура ШКП". Формування
командного духу.
|
22.10.2012
25.10.2012 |
Мензак О.В., Орленко Ж.В.
|
2.
|
Розробка логотипу. Прийом нових членів клубу. З досвіду командної гри...
|
08.11.2012
|
Мензак О.В., Орленко Ж.В.
|
3.
|
Параметри ринкової рівноваги. Гра «Ринок».
|
15.11.2012
|
Мензак О.В., Орленко Ж.В.
|
4.
5. |
Успішні якості підприємця. Тест на підприємливість.
Презентація логотипу ШКП |
22.11.2012
29.11.2012 |
Мензак О.В.,
Орленко Ж.В. |
6.
|
Витрати та прибутки фірми. Гра "Фабрика іграшок".
|
07.12.2012
|
Мензак О.В., Орленко Ж.В.
|
7.
|
Складання плану роботи на ІІ семестр. Підведення
підсумків.
|
20.12.2012
|
Мензак О.В., Орленко Ж.В.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар